Zeer goeie portable, maar ook niet zo'n leuk probleem.
De vermelde PC is normaal een 64bit-pc, dus moet je normaal een DVD hebben waarop ook de 32-bit installatie staat. Maar de recovery gegevens staan op een verborgen partitie. Ik leg het iets globaler en dan specifiek uit, want velen hebben dit probleem en ik heb er veel werk aan als ze mij daartoe (als informaticus en tegen betaling) ter hulp roepen.
Eigenlijk bevat deze PC, zoals vele HP's, 4 partities:
1. Windows Recovery Environment (200MB verborgen partitie die je niet in Explorer ziet maar wel bijv. met Acronis)
2. W7-partitie (zeer groot, kern waarmee je werkt)
3. HP recovery Partition (groot, meestal meer dan 10 GB, bevat alle recovery gegevens)
4. Wat tools van HP (zo'n 100 MB + hp hardware diagnostische programma's
Let dus op als je van een DVD installeert, want je zult de toegang verbreken met parties 1 en 2 zeker.
Je geeft dus beter de functietoets in kwestie in, zoals bij Medion NET-pc's en bij steeds meer PC's, om op partitie 3 een herstel naar fabrieksinstellingen te kunnen uitvoeren. Bij HP is dit meestal functietoets F2 (die blijft actief, ook al sinds ik mijn HP PC overzette op een SSD-schijf).
Let op Partitie 1 is nodig om te kunnen aan de tools met windows System Restore, soms met Start Up Repair en Windows Image Restore maar dit is verschillend van partitie 3 die de voorkeur heeft hierboven.
Als je toch 32bit wil gebruiken, zie ik een tweetal methodes om te werk te gaan.moet je trouwens ook op die manier werken:
1. Je gebruikt de HP recovery DVD's die je moest aanmaken voordat je de conversie deed naar 64-bit (die heb je dus duidelijk niet, maar soms kun je die bekomen over internet bij vrienden in computerfora of bij HP zelf).
2. Met google translate surf je naar de hierna slecht vertaalde website http://translate.google.be/translate?sl=auto&tl=nl&js=n&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.ehow.com%2Fhow_5643882_restore-recovery-partition-boot-problem.html
Laat weten welke keuze je koos, hoeveel uren/dagen je 'verloor' en hoe het je vergaat.
Aan de anderen: Heb JIJ je recovery-dvd's al gemaakt om dit te vermijden????
+JMVB