Nieuwe batterij laad niet op. Hoe kan dit?

Volgende week ga ik op vakantie en heb ik een nieuwe, originele batterij (Olympus LB-01e) voor mijn Olympus SP350 (voor onderwater) gekocht, zoadat ik er eentje extra heb. Kreeg hem vandaag binnen en en heb hem in de oplader gedaan. Toen ik 's middags thuiskwam was het lampje van de oplader nog steeds rood, de batterij gloedheet en helemaal niet opgeladen. Hoe kan dit en wat kan ik eventueel doen? Tijd om terug te sturen heb ik dus niet.

http://www.olympus.nl/consumer/208_lb-01e.htm

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij, en ik kan het volledig mis hebben, is dit een batterij die twee AA batterijen(de meestvoorkomende penlites) vervangt. Om je vakantie te redden zou je dus even uit moeten zoeken of dat zo is en kan je gewoon ter plekke batterijen kopen als de nood aan de man is. http://www.greencell.nl/lithium/duracell-crv3-cr-v3--kcrv3-lb-01-lb-o1-lb01-lb01e-lb De vorm van deze batterij is zo ontworpen dat deze past in de ruimte waar u normaal 2 penlite (LR06-AA) naast elkaar doet. http://en.wikipedia.org/wiki/CR-V3_battery This allows CR-V3 batteries to function in many (though not all) devices originally designed only for AA batteries. Check het toch even goed of dit ook voor jouw toestel geldt!

Het beste antwoord

Dat is geen accu maar een doodgewone batterij en die is NIET oplaadbaar !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had het ook niet over een accu maar een batterij. Heb eens (achteraf dus) op de verpakking gekeken en voel me opeens een beetje dom, want er staat duidelijk op de verpakking (in kleine lettertjes) "do not try to rechage the batteries". Ik ging er vanuit dat je die batterij gewoon kon opladen, lijkt me ook normaal voor een camera. Moest 19 euro betalen voor die batterij, dus dan ga je er normaal gesproken vanuit dat die oplaadbaar is. Natuurlijk heel dom van mij, maar dat ding kan ik nu natuurlijk weggooien? Of niet?
Bedankt dat je me hebt wakker gemaakt. +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je in de zaak een herlaadbare batterij gevraagd dan heeft de verkoper zich vergist en zal hij wel zo sportief zijn de batterij te ruilen want € 18 lijkt me wel de prijs voor een herlaadbare batterij, maar je weet natuurlijk nooit , speel de slimme en ga in een andere zaak eens horen wat de batterij daar wel kost. Het is misschien wel ook een beetje de fout van de fabrikant van de batterij dat hij niet opvallender laat zien dat deze baterij niet herlaadbaar is , als kenner zie ik nu ook dat het een lithium batterij is en dat zijn wel dure batterijen die geplaatst worden daar waar ze weinig verbruik hebben en dan ook soms tot twee jaar en meer kunnen blijven steken , deze batterijen hebben geen verlies door ouderdom en lopen ook niet uit na lange tijd . Dit maar om u wat te helpen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb de batterij online bij Olympus gekocht, dus had ik zelf goed moeten kijken wat ik bestelde. Niemand heeft schuld, behalve ik. Ik kan alleen niet begrijpen dat je voor een normaal batterijtje 18 euro kwijt ben. Vette pech dus. Maar weet jij of ik dat ding nu nog kan gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kan die gerust proberen in uw fototoestel, een hogere spanning zal er zeker niet uitkomen, kan dus zeker niets beschadigen en in het beste geval werkt die nog perfect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, bedankt :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Simpel antwoord en helemaal juist. Ben gewoon dom geweest.

Andere antwoorden (1)

Heb je de accu niet omgekeerd in de lader gelegd?
Een andere mogelijkheid is kortsluiting in je lader. Dan ontlaadt de accu en wordt warm.
Heb je dezelfde type van accu? Geen Li Ion met NIMh verwisseld?
Even nakijken eerst en post je antwoord als reactie. Dan kan ik eventueel nog wat zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie +1
Kijk ook nog even naar mijn reactie bij "depauwroger", misschien dat je alsnog een antwoord kunt geven.