Ik heb een nieuwe Samsung Blu-Ray speler aangeschat de DB-D5300. Ik probeer via usb een VIDEO_TS af te spelen maar dat werkt niet,welke formaten wel?

Ik heb een harde schijf aangesloten op mijn usb opening, alleen kan hij de video_ts niet openen, ik vraag me af welke formaten de blu-ray speler dan wel kan openen? en zijn deze te downloaden via Spotnet dat programma gebruik ik nu voor het films downloaden met de newsserver Eweka. ik hoor graag van jullie!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is de grootte van het bestand niet veel te klein. Heb je vaak bij DVD's dat de eerste en de laatste te klein zijn om af te spelen.

Antwoorden (1)

Vob bestanden zijn videoobjecten, meestal zijn deze gecodeerd in het MPG2 formaat.
Maar is niet een opzichtzelfstaand container, zoals bijvoorbeeld Matroska, DivX en Xvid.
Verkijk u niet op de extensie, meestal is dat Avi, voor Matroska is dat natuurlijk MKV maar dergelijke video's kunnen op allerlei manieren zijn gecodeerd.
De ene MKV bestand kan wel afgespeeld worden en de andere weer niet.
Dit ligt gewoon in welk formaat is deze gecodeerd.
Mocht uw speler met dergelijk bestanden niet overweg kunnen dan kunt u deze zelf hercoderen naar een formaat waarmee uw speler wel overweg kan.

Ik gebruik zelf Flv2Avi en kan veel formaten aan.

Daarnaast heeft u natuurlijk ook nog te maken met sub's of ondertitelingen.
In Vob bestanden zijn deze hardcoded en dat kan ook met MKV en dergelijke.
Veel spelers kunnen hier niet mee overweg wanneer deze geript of anderzijds bewerkt zijn.

Ik maak zelf nagenoeg geen gebruik van ondertitelingen doch in het verleden werkte ik veelal met losse ondertiteling bestanden, deze zette ik dan in de zelfde folder weg als de video.
Maar deze worden inmiddels ook niet meer herkend door mijn speler.
Mijn media binnenhalen doe ik nog steeds via het BT protocol, maar dat is ieder voor zich.

Met Flv2Avi kunt u meerdere bestanden omzetten en naar harte lust experimenteren totdat er een formaat is goed bevalt.
Dan heeft u alleen losse videobestanden.
Ook kunt u voor X2Dvd kiezen, dvd formaat moet hij zowiezo kunnen lezen mits goed gecodeerd.
Gewoon wat experimenteren en behoud het beste.