Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik het uiteinde van een HDMI-kabel vervangen?

Ik heb een tijdje terug een (vrij dure) HDMI-kabel gekocht.
Vandaag wou ik de HDMI-kabel uit mijn TV halen, maar brak het uiteinde los... (de kabeltjes en het harde omhulsel kwamen los van elkaar).

Is het mogelijk om een nieuw uiteinde op deze HDMI-kabel te zetten? En zo ja, kan iemand me uitleggen hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet aan gaan prutsen en bij de action voor echt héél weinig een nieuwe kopen. Duur of goedkoop maakt namelijk bij hdmi helemaal niks uit. Daar is op tv een vergelijkende test van geweest. Ik dacht bij het programma "kassa" . Bij action kost een dergelijk snoer hooguit 2 euro. Eventuele schade aan je apparatuur door een verkeerde aansluiting is vele malen duurder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die stekker kan natuurlijk vervangen worden door een nieuwe maar ik vrees dat een stekker al gauw evenveel zal kosten als een nieuwe kabel.
In bijlage zal u alles vinden over hdmi, tot en met de aansluitingen van de 19 draadjes, als u die eens doorneemt zal de lust u vlug ontnomen zijn om het zelf te doen.
U moet de kabel al zeer goed kunnen voorbereiden en perfect kunnen solderen om dit tot een goed einde te brengen.

LET OP: één foutje kan de aangesloten apparatuur al schade aanbrengen !!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker voorzichtig zijn , de connector kan je zeker vervangen , het is wel prutswerk , maar...indien het een vrij dure kabel is zal het zeker het gevolg zijn van de gebruikte draad (kabel) en de contacten in de connector (stekker)deze zullen dan mogelijk met goud belegd zijn , wat als gevolg beter verbindingen , en dat betaal je dan wel wat ook normaal is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding