kan ik mijn computer bios updaten?

ik heb windows xp 512 mb werkgeheugen en ik zou graag 1 gb werkgeheugen willen maar mijn bios zegt dat er maar 512 mb in kan. dus kan ik mijn bios updaten en er dan meet gb werkgeheugen in stoppen. heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om hierachter te komen moet je naar de site van de fabrikant van je moederbord gaan.
Je moet wel het exacte type weten anders gaat het gruwelijk fout en dan zit je waarschijnlijk vast aan een ander bord.
Dat zou zonde zijn.

Vind het wel vreemd dat jouw bios verteld hoeveel er in kan, meestal geeft een dergelijke bios aan van hoeveel erin zit.

Schroef jouw kast eens open en kijk eens wat voor banken er in zitten en of dat er nog een slot over is.
Geheugenbanken kosten vrijwel niets meer tegenwoordig, mischien heeft u zelfs nog wel wat ergens een los bankje liggen u kunt dan rustig een strip vervangen of bijplaatsen en kijken wat ze doet.

Heb het zelf ook eens gehad, een oud systeempje waarvan de max 256 Mb was ( dat was toen gigantisch veel ) en werd als maximum beschouwt, doch na het plaatsen van 2 bankjes van elk 256 Mb bleek dat deze gewoon werden geaccepteerd.

Gewoon proberen.

succes ;)