Waarom is een inbouw (combi-)magnetron meestal veel duurder dan een niet inbouw apparaat?

Zie titel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (2)

Doordat de oven ingebouwd is heeft men veel meer problemen met de koeling.
Daardoor zijn er componenten gebruikt die een hogere temperatuur aankunnen.
Dit zijn meestal componenten met militaire specificaties en die zin natuurlijk duurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Militaire specificaties voor een oven? Wat een kletskoek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bewijst dat u het niet weet maar het gaat hier wel over de elektronische componenten.
Dat zij componenten met een grotere nauwkeurigheid maar vooral met een groter/hoger temperatuur bereik.
paulus811
11 jaar geleden
Weer kletskoek. Inbouwovens gebruiken dezelfde componenten als losstaande modellen. En die componenten hebben niets met militaire waarden te maken. Inbouwkoelkasten zijn ook duurder dan losstaande modellen, daar speelt 'hogere temperaturen aankunnen' helemaal geen rol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het prijs verschil zit gewoon in het aantal, en worden nu eenmaal meer losstaande modellen gemaakt, ook koelkasten
paulus811
11 jaar geleden
precies, dat is ook mijn antwoord hieronder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
OK Paulus, i rest my case ! Ik weet dat een bepaald amerikaans merk dat deed, ik spreek wel van begin jaren '70.
Ik weet het niet meer zeker maar ik geloof dat het "Amana" of zoiets was. Zeer duur maar ook enorm sterk.
paulus811
11 jaar geleden
Dat er incidenteel een merk of model is geweest dat hogere eisen aan de componenten stelde, wil ik zeker wel geloven. Ik heb even gegoogled en zie dat Amana een merk is. Het merk lijkt nog te bestaan met voornamelijk Amerikaanse (grote) modellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo ziet u maar, het is niet noodzakelijk kletskoek als u iets niet weet. Ik zou zoiets nooit schrijven als ik het niet wist.
Maar toch bedankt voor de eerlijke terugmelding.
In Nederland zijn inbouw apparaten populairder dan losstaande apparaten, maar in de meeste andere landen heeft men liever een losstaand apparaat. Dat maakt dan er veel meer losstaande apparaten geproduceerd worden en als je ergens meer van produceert kun je dat over het algemeen goedkoper doen.

Kwestie van vraag en aanbod dus.

In de autoindustrie zie je ongeveer hetzelfde, auto's met twee deuren minder (de zogenaamde coupe's) zijn meestal duurder dan de vierdeurs varianten.
paulus811