Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je met een gewone analoge tv. UPC kabel. ( geen HD ) toch televisie zenders opnemen met een recorder. of is alles digital?

bij de mediamarkt hadden ze bijv. alleen maar recorders voor upc en ziggo klanten. ik wil gewoon net als je een video of dvd recorder had, maar dan met een HDD opnemen. Wat is er bijv op de markt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
639

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je nou je TV met HDMI aansluit, dan kun je de RF-out van je settop-box gebruiken om op te nemen met je recorder. De kwaliteit is niet denderend van een RF-out en je kunt geen andere zender bekijken dan je aan het opnemen bent, maar het werkt wel.

Toegevoegd na 49 seconden:
Je kunt ook de video-out op je TV nemen, vaak SCART om je videorecorder te voeden.
(Lees meer...)
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou het is dus zo dat ik mn videorecorder niet wil gebruiken. Ook mn dvd recorder niet ( schijfjes) maar een recorder wil kopen, net zoals dat maar dan een hdd. De enige wat ik zie ik die voor ziggo enzo. Met veel te veel decoder en dat soort opties. Ik wil een standalone recorder die ik net als een videorecorder op mn tv kan aansluiten en op die recorder mn op te namen tv kanalen kan instellen. Ik ben zelden thuis dus ik kijk al geen tv, maar wat ik wil zien wil ik dan op kunnen nemen via mn tv. Evt pc of laptop mag ook. Alles heeft hdmi trouwens...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding