Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om op de E-reader met E-ink scherm films te kijken?

Ik weet dat het wel mogelijk is om dit te doen op e-readers met bijv. lcd scherm maar ik vroeg me af of dit ook werkt met E-ink scherm.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met E-ink gaat het moeilijk worden. E-ink is nog niet niet in hoge resolutie in kleur en met hoge verversingsfrequentie beschikbaar. Een e-reader met een pixel qi-scherm kan in theorie wel goed films afspelen. Dat is een lcd met reflectieve technologie. Hierdoor is het mogelijk om gebruik te maken van omgevingslicht om energie te besparen, het leesbaarder te maken en het prettiger voor de ogen te maken. Net als e-ink, maar dan net wat beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Ik ben namelijk op zoek naar een E-reader met scherm waarop ik ook buiten (met veel zonlicht) kan lezen. Als ik er ook nog films op kan afspelen zou dat helemaal ideaal zijn.

Andere antwoorden (1)

Op dit moment is het nog niet mogelijk. De snelheid waarmee de beelden op het scherm vernieuwd kan worden is nog niet hoog genoeg. Als het goed is kan er binnenkort wel video gekeken worden op een e-ink scherm (zie bron).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding