Nog niet doen! Even wachten tot oud en nieuw, want hij ontploft als je dat probeert.
Nee dus. Lithium batterijen zijn niet oplaadbaar.
In tegenstelling tot Lithium-ion cellen, maar dat is heel wat anders...
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hallo Sjaan. Helaas is het een niet oplaadbare batterij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, dit type batterij mag beslist niet worden opgeladen (zie bijgevoegde link met productsheet). Alleen lithium-ion batterijen kunnen met een speciaal daarvoor geschikte oplader worden geladen. Deze zijn o.m verkrijgbaar bij Conrad.nl
14 jaar geleden
deze batterijen zijn niet op te laden ,en als je dat toch probeert heb je kans op en brandje of explosie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De LS 14 250 is net iets kleiner dan de CR2 (die is 15 250)
Als de CR2 past, wat waarschijnlijk is, is daar een oplaadbaar type voor te krijgen.
Deze heeft een capaciteit van 800mAH bij 3.0 V.
Daar is wel een speciale lader voor nodig.
Omdat niet oplaadbare CR2 batterijen rond de 9 -10 Euro zitten, heb je dat al na een paar batterijen terugverdiend.
Mocht de CR 2 passen, neem dan contact met me op.
Het gebruik van Li Ion batterijen steekt nogal nauw en mede daarom zijn ze niet in de gewone handel te krijgen.
Veel succes.....

Toegevoegd na 26 minuten:
bij nader onderzoek blijkt het 1/2 AA Li thionylcel te zijn die 3.7 V afgeeft, het is een primaire cel, dus GEEN ACCU.
Deze hebben een eindspanning van ongeveer 2.7 V.
Een oplaadbare CR2 accu geeft opgeladen 3.3V af.
Mocht de CR2 dus passen, dan is het spanninngsverschil geen probleem en zal dus veel geld uit te sparen zijn, ed,
dan is afhankelijk van hoelang je met een batterij toe kunt.
Doe je jaren met een batterij , dan zou ik niet aan accu's beginnen, heb je vaker batterijen nodig en/of heb je andere apparaten die ook op CR2 of CR 123 werken, dan
kan het wel uit.