Hoe heet een processor(ik denk dat dat de naam is) die je gebruikt om een microsd kaart te lezen?

Ik moet voor school een mp3 ontwerpen. Daarvoor moet ik de prijzen weten van alle onderdelen die in een mp3 zitten. De prijzen van een microsd kaart weet ik al, maar je hebt natuurlijk ook een systeem nodig om die kaart te lezen om te zetten naar een signaal voor je luidsprekers/oortjes.
Dus als iemand weet hoe zoiets heet en hoeveel zo iets kost, let me know!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar kan je een microcontroller voor gebruiken. 8 bit (Atmel) AVR of MicroPIC kunnen dit al. Kost ongeveer 3-5 euro per chip.

Success!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lezen van een SD-kaartje kost niet zoveel moeite, dat kan gedaan worden door de processor die je toch al nodig hebt voor de bediening en, de zwaarste taak, het decoderen van de mp3-data. De AVR's zijn populair, maar elke processor die krachtig genoeg is volstaat. Hieronder een voorbeeld van iemand die er al meerdere ontworpen en gebouwd heeft.