Waar moet je allemaal opletten als je een ijsmachine wilt kopen om je eigen "Italiaanse ijs" te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

"Met kwalitatief hoogwaardige ingrediënten en de juiste apparatuur maak je in een handomdraai zelf ijs. Naast verschillen qua inhoud, bereidingstijd, invriestijd en wattage zijn ijsmachines in twee varianten verkrijgbaar.

1. Met los koelelement
Dit soort ijsmachines wordt met een los koelelement eerst ongeveer 24 uur vantevoren in de vriezer gezet. Daarna kan het koelelement in de ijsmachine worden gedaan. Vervolgens gaat het ijs erbij en na het aanzetten van de machine is na ongeveer 20 à 30 minuten het ijs klaar.

Nadelen:
koelelement moet vantevoren in de vriezer
er kan maar één ijssoort per dag gemaakt worden
Voordelen:
veel goedkoper t.o.v. zelfvriezende ijsmachine
simpel te bedienen
2. Zelfvriezend
Een zelfvriezende ijsmachine hoef je maar een paar minuten vantevoren aan te zetten. Daarna doe je het ijsmengsel erin en in ongeveer 20 à 30 minuten heb je heerlijk zacht roomijs.

Nadelen:
duurder t.o.v. ijsmachine met een los koelelement
Voordelen:
koelt zichzelf
simpel te bedienen
kan meerdere ijssoorten per dag maken

Vulopening
Handig om te weten is dat er ook ijsmachines zijn waar de ingrediënten tijdens de bereiding bij te vullen zijn door middel van een vulopening aan de bovenzijde van het apparaat.

Reinigen
Het reinigen is door de vele onderdelen wel bewerkelijk. Gelukkig kunnen de meeste onderdelen in de vaatwasser. Dit staat altijd vermeld in de gebruiksaanwijzing."

Keuze
Om te komen tot jouw juiste keus, biedt (de bronsite) een aantal mogelijkheden.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga deze tips meenemen.

Andere antwoorden (2)

Hoe koud hij wordt
hoelang de bereidingstijd is
hoeveel ijs je in een keer kunt maken
en heel belangrijk: is hij makkelijk schoon te maken.
En hoeveel "moeilijke"instellingen zitte erop die je toch nooit gebruikt
11 jaar geleden
Dat je een goeie bak hebt waarvan je zeker weet dat hij in je vriezer Past. En dat jij heb handig vindt jij moet er mee werken. En zorg dat je goeie recepten uit een goed boek/site hebt.