Hoe controleer ik of mijn electrische vliegenmepper het nog doet zonder zelf een schok te krijgen?

De LED doet het wel, maar naar mijn meninf geeft hij geen electrische schokjes meer af. Hoe controleer ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach, wees een man en raak het rooster gewoon aan! Zolang dit geen opgevoerde variant is, krijg je enkel een klein schokje.
Doe dit ook bij een nieuw apparaat (of met een volle batterij) en voel het verschil. a) weet je of het apparaat nog werkt en b) weet je ook wat je een dier aan doet. Of gebruik hem in het donker, dan zie je de vliegjes mooi oplichten in het donker! ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wed met je kleine broertje/huisgenoot om 5 euro dat hij niet zijn tong tegen de mepper durft te houden. (Voel je zelf helemaal niks van.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou zonde van die 5 Euro zijn, als de vliegenmepper en/of batterij het toch niet meer zou doen. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed; er zit een zeker risico aan maar daar het LEDje brand denk ik dat het een beperkt risico is en een redelijke kans op veel youtube hits (daar zijn die smartphones immers voor he) :)

Het beste antwoord

Zoek in de tuin naar een kruipend insectje en leg hem op de vliegenmepper, druk op de knop en zie wat er gebeurd, of nog beter, vang er een vlieg mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek een kruipend sadistje en zet hem op de vliegenmepper (..)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha , ha en al die vliegen, muggen, wespen, die bewust roosteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry Ed, Zo`n antwoord als dit had ik van jou niet verwacht...
Ik ga er van uit dat je meer respect voor het leven hebt. Een lastige vlieg of mug doodslaan, okee, maar alleen om een elektrische vliegenmepper te testen een insect op te offeren, lijkt mij erg onnodig... Gun dat insect dan aan een hongerige vogel!! Geen min, maar ik vind het persoonlijk geen antwoord, wat bij jou als natuurvriendelijk mens past...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Conan
Ik heb bewust dit antwoord gegeven, om te kijken hoe erg ze het nu vinden een klein beestje op te offeren. De mens maakt overal om hun heen , het leven dood. Kokend water over de mieren heen, die ook heel nuttig zijn. Het spuiten van veel gif, omdat er toevallig een vliegje binnen zit. Doodspuiten van brandnetels, waar de rupsen van onze mooiste dagvlinders in leven. Het dood spuiten van spinnen, omdat die van die vieze webben maken Zeer giftige slakkenkorrels strooien, waar ook veel jonge vogeltjes door sterven, omdat hun ouders deze vergiftige slakken aan hun jongen voeren. Dood spuiten van bladluizen, incl. de nuttige lievenheersbeestjes. Onkruidbranders over het terras tegen het onkruid en heel veel insecten die dan verbranden. Of chloor of bleekwater er over de tegels tegen het groen worden, waarna de wormen kronkelend naar boven komen. ..................................................................................

Andere antwoorden (6)

Misschien door er een haar tegenaan te houden oid?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Houd de mepper in kwestie op een vlieg en druk de knop in.
Wordt de vlieg gebarbecued? Dan doet de mepper het nog.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik weet het. Maar of mijn mug vliegt steeds door de spijltjes heen of hij is kapot want de mug is hier na 2 nachten jagen nogsteeds
Computoon
11 jaar geleden
Ik heb tot nog toe zo'n elektrische mepper alleen op vliegen toegepast. En soms moet je wat langer op de knop drukken voor het gewenste effect. Als de mug te 'smal' is om 'm goed klem te zetten tussen het 'raster' van de mepper en een harde ondergrond, zal hij moeilijk kunnen worden geëlektrocuteerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, muggen zijn vaak te smal van lichaam en bij muggen lijken de vleugels niet te geleiden =P
Aanzetten en op de deurknop uitproberen. Als je vonkjes ziet/hoort doet ie het nog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou de truck moeten doen Bron: praktijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heeft een vrachtwagen ermee te maken?
:P
Met een geisoleerde schroevendraaier even langs de draadjes wrijven, als die knetteren is alles ok.
Zo niet dan moet kijken of er nergens draadjes elkaar raken of er evt geen verbindingen zitten tss van verkoolde body's.
Ook een zien of er nergens bruine streepjes lopen tss de isolatie want die blijven geleiden, die kan u van het plastic krabben.
Bij het werken aan de draadjes wel de stekker eruit halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Topreactie! Echter zeg je als veiligheidsvoorschriften "de stekker eruit halen" bij een apparaat dat op batterijen werkt xD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry maar dat wist ik niet, in dit geval de batterijen verwijderen alvorens eraan te werken. Er zit daar namelijk electronica in die de spanning véél hoger maakt.
als je met een vork of lepel of mes erover heen gaat en je hoort het knetteren of je ziet het schokken dan doet hij het maar meestal zit er ook een lampje op dat ding en die brand als je hem aan doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou hem gewoon op iemand anders proberen, heel even maar kan toch geen kwaad? Niet bij kleine kindjes maar bij stoere mannen.