Hoe controleer ik of mijn electrische vliegenmepper het nog doet zonder zelf een schok te krijgen?

De LED doet het wel, maar naar mijn meninf geeft hij geen electrische schokjes meer af. Hoe controleer ik dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoek in de tuin naar een kruipend insectje en leg hem op de vliegenmepper, druk op de knop en zie wat er gebeurd, of nog beter, vang er een vlieg mee.

Misschien door er een haar tegenaan te houden oid?

Houd de mepper in kwestie op een vlieg en druk de knop in. Wordt de vlieg gebarbecued? Dan doet de mepper het nog.

Aanzetten en op de deurknop uitproberen. Als je vonkjes ziet/hoort doet ie het nog.

Met een geisoleerde schroevendraaier even langs de draadjes wrijven, als die knetteren is alles ok. Zo niet dan moet kijken of er nergens draadjes elkaar raken of er evt geen verbindingen zitten tss van verkoolde body's. Ook een zien of er nergens bruine streepjes lopen tss de isolatie want die blijven geleiden, die kan u van het plastic krabben. Bij het werken aan de draadjes wel de stekker eruit halen.

als je met een vork of lepel of mes erover heen gaat en je hoort het knetteren of je ziet het schokken dan doet hij het maar meestal zit er ook een lampje op dat ding en die brand als je hem aan doet.

Ik zou hem gewoon op iemand anders proberen, heel even maar kan toch geen kwaad? Niet bij kleine kindjes maar bij stoere mannen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100