Nieuwe wasmachine gekocht, hoe te herkennen bij bezorging of de wasmachine wel nieuw is?

Beste mensen,

Ik heb een nieuwe wasmachine besteld bij Media Markt, van het merk Miele, en zal ’t waarschijnlijk volgende week krijgen.
Mijn vraag is: waar moet ik opletten om achter te halen bij bezorging of de wasmachine echt nieuw nieuw is? Of wat zijn de kenmerken van een nieuwe wasmachine? Is dat te herkennen bij aflevering?
Ik ben momenteel achterdochtig omdat ik vorige maand een ander merk wasmachine had gekocht. Heb niet eens 1 keer gebruikt, en het was al defect. Waardoor ik nu een vermoede heb dat ik een wasmachine had gekregen die eerder door iemand anders is gebruikt. Ik mocht een nieuwe uitkiezen en heb voor Miele gekozen.

Graag reacties a.u.b.

Groet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als hij nog in de doos, tussen het schuimrubber zit en de stickers zitten nog op de machine, kun je ervan uitgaan dat hij nieuw is. Ik denk niet dat d Media markt zijn vingers zal branden aan oplichterij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal is bij een nieuwe machine de trommel vastgezet voor het transport. Ook zit de handleiding in een gesloten plastiekzak.
Uiteraard alle voornoemde punten voor wat de verpakking betreft.
Als dat zo niet is laat u dan niet wijsmaken dat men ze getest heeft, dat is een oud trucje.
Ik ben er evenwel zeker van dat MediaMarkt zich daar niet zal aan bezondigen.