Ik vroeg me af of ik een beamer op een accu zou kunnen aansluiten. En of ik daar een bepaalde omvormer voor nodig hebt?

Ik wil voor mijn fotografie project een beamer in het bos gaan gebruiken. aangezien daar geen stroom te verkrijgen is dacht ik aan een accu. Nu vraag ik mij dus af of dat haalbaar is en zo ja hoe?

Alvast bedankt voor de reactie :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Het is zonder meer mogelijk, als je maar rekening houdt met het vermogen van de beamer, het maximaal vermogen van de omvormer en de capaciteit van de accu.
Rekenvoorbeeld: accu 12 V 70 Ah kan 12x70=840 Wh leveren. Een 500 W beamer kan daar dus in theorie ongeveer 1,5 uur op werken. Je hebt een omvormer nodig die minimaal 500 W continu kan leveren.
In de praktijk zal de bedrijfsduur korter zijn omdat er ook wat vermogen verloren gaat in de omvormer.

Toegevoegd na 5 minuten:
Waarschijnlijk kun je een simpele omvormer met blokgolfvorm gebruiken, maar het kan ook zo zijn dat de beamer een sinusomvormer noodzakelijk maakt.
Probeer eerst de goedkopere versie, werkt dat niet goed dan kun je de sinusversie gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er bestaan omvormers voor bv je autoaccu waar je een gewone stekker in kunt doen.
Maar een beamer gebruikt heel wat aan stroom. Ik heb het wel eens geprobeerd en de accu was met 10 seconden leeg. (was geen auto-accu, heb geen idee hoe groot/sterk mijn accu is en of het meer of minder is dan een auto-accu).
Misschien kun je met auto en al het bos in en de motor aan laten?