Waar vind ik een grote rode drukknop?

Heb je weer zo'n rare vraag :-)

Voor een opening (vrijwilligersorganisatie) zoek ik een grote rode drukknop die ik voor een paar dagen van iemand kan lenen.

Zo'n knop die je altijd in van die spelprogramma's ziet.

Weet iemand waar ik zoiets kan vinden in omgeving Haarlem?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Laatst heb ik er een gekocht bij Staples Office Centre. dat is een gadet die 'That was easy' zegt als je er op drukt. de prijs was iets van 4 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij worden in die spelprogramma's king-size modellen gebruikt van noodstopknoppen, waarmee je machines kunt stilzetten in geval van nood. Zoek in Google met zoekterm 'noodstopknop' en klik op 'afbeeldingen'.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Conrad had ze en installatiebedrijven hebben ze nog steeds.
Het zijn slagknoppen die door er een klap op te geven de stroom onderbreken .Door de knop te draaien verbindt hij de stroom weer.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ze hebben doorgaans een kleinere slagknop, volgens mij is de half bolvormige knop als requisite ontwikkeld voor kwissen etc.

Ik gebruikte ze voor zware laser installaties, als de afbuigspiegels niet goed werkten en de beveiliging de laser niet doofde moest je binnen een tel de stroom van de laser af kunnen halen.

Tegenwoordig werken krachtige lasers (10 watt output bijvoorbeeld) op een paarhonderd watt .

Voorheen gebruikten we laserbuizen die voor dat vermogen 15-45 KW nam.
Om zo een stroom te onderbreken werd de slagknop die 16 Amp. kan onderbreken als aansturing voor zeer zware relais gebruikt.
Ook in (oudere liften kom je ze nogal eens tegen.

Het kan dus wat lastig zijn de halfbolvormige kop voor deze slagschakelaar te krijgen.