Soms zie je bij een speecher, twee glazen schermpjes op statieven staan. Waarvoor dienen die? hier een voorbeeld: http://t.co/oZRjdxmt

hier een voorbeeld: http://t.co/oZRjdxmt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Dat is een autocue, daarop word de tekst geroond die de spreker of presentator voor moet gaan lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is voor een autocue/teleprompter. Hiervan af kun je je speech lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, ik geloof dat ik het nog niet helemaal begrijp. Dus de speecher kijkt - leest - van de glazen schermpjes? En als dat zo is, waarom zien de toehoorders de tekst dan niet (Van de achterkant)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus voor het plaatje!
Omdat het niet zomaar een gewone doorzichtige glasplaat is, maar een speciaal spul en geprepareerd.
Pieter2011
11 jaar geleden
Klopt allemaal. In het geval van Obama was er veel kritiek van de kant van communicatieadviseurs: de autocue bestond uit 2 schermen links en rechts van hem, waardoor Obama tijdens zijn speech nooit naar voren ("in de camera") keek. En in verkiezingstijd kost dat dan weer stemmen...