Hoe kan ik zien wie er allemaal op mijn draadloze netwerk zitten?

Ik heb een Linksys WRT54G draadloze router en ik heb het idee dat er buren op mijn netwerk zitten. Ik weet hoe ik bij de instellingen kan komen maar ik kan dit onderdeel niet vinden. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Een apparaat dat verbonden is met je router wordt gevonden aan de hand van mac adressen
maar ga er ook vanuit dat als iemand voorbij je huis loopt met een smartphone op wifi deze zich aanmeld aan je router zonder verder toegang te krijgen en dat geldt waarschijnlijk ook voor je buren
dus daar valt niet veel over te zeggen
aAs je een wpa2 encryptie er op hebt zitten dan kan er weinig fout gaan tenzij ze hele goeie hackers zijn.
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
idd wpa is niet veilig genoeg maar zelf dat moet gehackt worden dus denk je dat buurman daar toe instaat is ?
met wpa2 is het zeker weer veilig
dat valt bijna niet te kraken tenzij erg goed in hacken bent
Zoals kapitein het hierboven al aangeeft, beveilig je netwerk.

Nu verder met je vraag. Je kunt op je loglijsten zien wie er op je netwerk zit, aan de naam.

Kijk hier eens en je kunt verder gaan.

http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=194910

Succes..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook een programma hiervoor downloaden, heb ik ook een keer gedaan. Ik gebruikte daarvoor Zamzom.