Help, liedjes komen niet op de Ipod!

Ik heb liedjes gedownload en in itunes gezet. Toen kwamen ze te staan onder albums. Ik heb ze toen verplaats naar een nieuwe afspeellijst. Daarna heb ik de ipod gesynchroniseerd. Ik chechte mijn Ipod, en nee de liedjes staan er niet op. Bij het opnieuwe opstarten van ITunes krijg ik de meldig; 40 nummers (de nummers die ik had gedownload) bevatten een fout. Bestanden zijn niet gevonden (zoiets) Hoe krijg ik nou liedjes op mijn ipod? De site die ik gebruikt heb is; downloads.nl

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je liedjes download, komen ze op een bepaalde plek op je computer te staan. Als je een nummer 'toevoegt' aan je iTunes bibliotheek, gebeurt er eigenlijk niets anders dan dat je iTunes vertelt waar het nummer staat (bijvoorbeeld C://>Documenten>[gebruikersnaam]>mijn muziek>To make you feel my love.mp3). iTunes verzamelt dus 'linkjes'naar de locatie van je muziekbestanden en kopieert de bestanden dus niet naar een bibliotheek ofzo. Dit zorgt ervoor dat iTunes de liedjes niet meer kan vinden als je bijvoorbeeld de naam verandert of ze ergens anders naar verplaatst, omdat hij ze dan niet meer kan vinden. Laat je muziekbestanden dus altijd op dezelfde plek en onder dezelfde naam op je computer staan, zodat iTunes ze kan vinden (het is wel zo overzichtelijk als je ze in 1 map zet, 'Chocolaatjes muziek' bijvoorbeeld). Als de titels van je muziek niet kloppen of er is iets anders mis met de naam, de artiest, het album of weetikveel, klik je met je rechtermuisknop op het liedje in je iTunes bibliotheek, daarna klik je op 'info tonen', daarna in het menu op het tabblad 'info'. Hier kan je alle informate over het nummer invullen en wijzigen. Bovendien zie je onderaan in dit venster bij 'locatie' de plek staan waar het originele muziekbestand staat (als je dit dus niet verandert, want dan kan hij het- nogmaals- niet meer vinden). Succes! Als je nog meer vragen hebt stuur je maar een pb :-)

Typische iTunes, als je zelf wat gaat veranderen, meteen alles weg... Anapod, kan net zoveel en je raakt nooit meer wat kwijt...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100