Kan ik een magnatron gewoon uit elkaar halen en een kleinere kamen aan zetten?

Hoi, ik zou graag een 2de hans magnatron kopen en dan uitelkaarhalen en de ruimte waar het eten/drinken in moet 4X zo klein maken zodat ik hem in mijn rugzak mee naar school kan nemen en op school eten warmmaken.

1: kan ik de ruimte kleiner maken zonder problemen met warmte of iets.

2: moet ik ergens op letten met het warmte blok of iets?

3: zijn er nadelen van het verkleinen van een magnatron?

4: zijn er nog anderen dingen waar ik rekening mee moet houden die ik niet zou bedenken?

Toegevoegd na 16 uur:
Na alle antwoorden zal ik duidelijk zijn!
IK GA DIT NIET DOEN!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het niet makkelijker die 2e hands magnetron in zijn geheel naar school te nemen en daar te laten staan? Hebben andere mensen er ook nog profijt van en JIJ wordt razend populair.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou niet weten waar ik die op school moet laten staan we hebben namelijk wel stopcontacten op de gangen (mbo radius college breda) maar niet bij kluisjes dus in mijn kluisje laten staan gaat ook niet want dan moet ik hem ook verslepen voor stroom. gewoon in mijn tas met kabeltje eruit lopend lijkt mij het makkelijkst
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat denk je van in de kantine van de school?
Lijkt me 'n stuk veiliger, een magnetron mét keurmerk en niet een zelf-verbouwde.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn makkelijkere manieren om zelfmoord te plegen hoor....

Het beste antwoord

Nee, je kunt je magnetron niet zomaar even "verbouwen".

De magnetron werkt met een magnetronbuis die elektromagnetische golven produceert. Die golven worden door een golfgeleider naar de voedselruimte geleid.

De vorm van die golfgeleider en vooral de afmetingen van de voedselruimte zijn nauwkeurig op elkaar afgestemd. De golven weerkaatsen namelijk tegen alle zes de wanden van de voedselruimte. Het geheel van weerkaatsingen moet zodanig zijn dat overal een gelijkmatige verdeling van golf-intensiteit optreedt. Zowel destructieve als constructieve interferentie moeten worden voorkomen. Ook moet worden voorkomen dat teveel van de golf-energie via de golfgeleider terugkeert naar de magnetronbuis. Tot slot moet de totale hoeveelheid energie passen bij het volume van de voedselruimte.

Probeer dat allemaal tegelijk in orde te krijgen met wat knutselwerk... ik geef je weinig kans.

Daar komt bij dat je jezelf en je omgeving niet wilt blootstellen aan lekstraling. Maar het is niet zo heel eenvoudig een stralingslek-vrij bouwsel te maken dat ook nog eens geen vonkoverslag geeft.

Kortom: het plan is zeker origineel en getuigt van zelfstandig denkwerk, maar de uitvoering zal op zijn best op een teleurstelling uitlopen, en op zijn slechtst op een gevaarlijke situatie.
Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vervelend zoon antwoord xD,
maar denk inderdaad dat het wijnig kans van slagen heeft als ik zo even lees waar ik allemaal aan moet denken...
+

Andere antwoorden (1)

NIET doen!

Het vermogen van een magnetron is afgestemd op de ruimte, waar je het voedsel in kan zetten. Maak je die ruimte 4 keer zo klein, dan kloppen de verhoudingen niet meer en dat is vragen om problemen.

Meenemen in een rugzakje is een illusie. Hoe klein dat je dat ding ook maakt, het "element" (of hoe je dat ook noemt) dat zorgt voor de straling, bepaalt het gewicht van de magnetron.

Als je de ruimte gaat verkleinen, dan kan het niet anders dan dat er ook iets moet gebeuren met de deur. Die zul je ook helemaal moeten verbouwen, en de kans dat je een 100% veilige afsluiting krijgt, is nihil.

Je kunt veel beter met 20 van je schoolvrienden een nieuwe magnetron bij Blokker kopen (goed getest en voor zo'n 50 of 60 Euro) en die op school neerzetten. Dan hoef je niet te gaan klooien aan een oude magnetron, en je loopt ook geen risico's.

"Reparatie aan een magnetron zijn alleen veilig uit te voeren door een vakman want de risico's van een 'gemanipuleerde' magnetron zijn groot. Vakkundig laten repareren of afdanken en ter vernietiging aanbieden bij het 'grof vuil' zijn de enige juiste oplossingen.
Een defecte en/of beschadigde magnetron MOET u niet meer gebruiken!
Microgolven op zich zijn extreem gevaarlijk. Uw hele lichaam bestaat voor wel 75% uit water. Lekkende microgolven kunnen delen van uw lichaam verhitten.
Magnetrons verschenen dan ook eerst op de markt toen de afdichting tussen magnetronhuis en -deur perfect was en de zekerheid op uitschakeling bij het openen van de deur 100%.
Een lichaamsdeel dat snel aangetast is, is het oog. In de praktijk alleen bij magnetrons waarvan de beveiliging is omzeild. Het oog kan warmte niet snel afvoeren omdat het minder is doorbloed. Dit kan leiden tot grijze staar of cataract en/of een vertroebeling van de ooglens door denatureren (veranderen van de structuur) van eiwitten (vergelijkbaar met het koken van een ei)."

http://www.mediamarkt.nl/mp/article/Magnetron,31002.html

Lees ook dit:
http://www.klusidee.nl/Forum/viewtopic.php?t=6075

NIET doen dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
ik ga dit dus zeker niet doen :P