Ik wil een goede videocamera statief welke moet ik kopen?

Ik wil gewoon een goede statief ik wil graag een film maken en heb dit dan nodig. Op Bol.com zag ik deze die kan maximaal 153 cm. Is dit groot genoeg? ik weet het echt niet

Hier staat hij op bol.com
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/hama-statief-star-61/9000000003477879/index.html#product_overview

Ik vraag me af of dit wel groot genoeg is? Is er nog een grotere op bol.com of denken jullie dat het hiermee wel zou kunnen lukken of is dit te klein?

Ik heb een full hd Legria HF R26

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

1.53 is denk ik redelijk standaard. Je moet immers ook door de zoeker kunnen kijken. Belangrijk bij de aanschaf is om te kijken wat je precies wil. Als de camera zelf nogal zwaar is, dan moet je ook een zwaar statief nemen. Anders wordt ie top zwaar en valt ie snel om. Een zwaar statief is sowieso een stuk stabieler en geeft minder trilling bij ver inzoomen. Bovendien is hij ook minder gevoelig als er veel wind staat. Echter als je hem vaak meeneemt bij lange wandelingen in de natuur, dan ben je een zwaar statief snel zat. En dan kan je beter voor een meer lichtgewicht statief kiezen. Dus gewicht en degelijkheid zijn belangrijker dan de maximale hoogte. Verder is het ook handig om te kijken bij reviews naar het bedieningsgemak.
Klap je hem lekker snel in en uit bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wat ik zou doen is vragen wat het voordelen en nadelen van het toestel is. dan zie je vanzelf of het toestel goed is of niet.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aandachtspunten bij een statief zijn:

*budget
*hoogte, is dus afhankelijk van lengte gebruiker en wat voor shots je wilt maken. Let ook op het verschil tussen minimale en maximale hoogte.
*Moet je er mee reizen? Let op gewicht en omvang (ingeklapt). Evt. of er een draagtas bij wordt geleverd.
*Zit er een goede 'kop' op. Belangrijk is dat deze voldoende de bewegingen dempt. Als dit niet gebeurd kun je heel moeilijk vloeiende pans maken, zeker terwijl je ingezoomd bent. Goedkope statieven bezuinigen hierop.
*stabiliteit i.c.m. JOUW camera. Meenemen en uitproberen dus als je een beetje serieus bent. Zwaartepunt kan verschillende per camera.

Als je dit een beetje serieus wilt aanpakken moet je bol.com laten voor wat het is. Als je er een film mee gaat opnemen moet je echt in het echt testen. Ga naar een goede foto/video winkel die veel heeft staan. Neem je camera mee zoals je zou gaan filmen. In mijn ervaring zit er verassend veel verschil in statieven.