Hoelang duurt het voor een auto accu volledig opgeladen is?

Dit ivm een radio die daar op loopt Ronnie vrijdag mee moet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het labeltje staat:
543.17
12v43ah
210-DIN
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cool thanx!

Antwoorden (2)

Dat hangt af van de grootte van de accu, de lading die er nog aanwezig is en de stroom die de acculader levert.
Als je een lege 60 Ah accu laadt met 6 A dan is hij na ruim 10 uur geladen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van de conditie van de accu. Een jonge accu, die nog in goede conditie is, die zal na een nacht laden weer nagenoeg vol zijn. Een oude accu zal nooit meer volledig geladen kunnen worden, maar als hij niet helemaal leeg is, dan zal na een nacht laden de capaciteit weer zo'n 75% zijn.
jc54