Mijn blackberry torch was in bad gevallen, en nu ?

Ik zat mijn bad klaar te maken ( bruisballen etc. ) erin gooien. Tegelijkertijd zat ik te pingen met me vriendje, we hadden nogal ruzie. perongeluk liet ik hem in het bad vallen, eerst durfde ik hem niet te pakken maar later met een dikke hand doek toch gepakt. Daarna heb ik een kom met rijst gepakt en me mobiel erin ''verstopt''. De reden hiervan is dat ik had gehoord dat rijst water op zuigt.

- Wat kan ik nog meer doen, en hoe gevaarlijk was het als ik er al in lag?

- Is er nog iets schadelijks in het bad of is dat puur alleen in het water? (heb het gelijk leeg laten lopen)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Haal je mobiel zo ver mogelijk uit elkaar, sim kaartje eruit accu eruit, zo'n dingen. Leg hem in een handdoek of iets anders wat een beetje warm kan worden, en leg dit op een warme plek. Nooit direct op de verwarming. Ik ben ooit mijn mobiel kwijt geraakt toen bij mij in de tuin op de trampoline was, schijnbaar was hij uit mun broekzak geslingerd. Een jaar later vond ik hem terug tijdens het snoeien van de haag. En hij deed het ook nog eens, ondanks al de modder en water, waar het in lag. Maja vroeger konden na mijn idee telefoons ook veel meer hebben.

Door water werkt je gsm niet zo goed , mijn mama had dit ook voor en haar gsm werkte niet meer , meer kan je denk ik niet doen . Controleer misschien je gsm als hij werkt en als hij niet werkt dan heb je misscien nog garantie !

Ik zou hem op de kachel leggen, denk erom dat je er wel iets tussen legt zoals een handdoek o.i.d. Ook moet je erom denken dat de verwarming zacht staat. Laat je mobieltje een flink aantal dagen liggen en controleer of hij werkt. Succes! Toegevoegd na 2 minuten: Vergeten: zoals chayen19 zegt is het inderdaad slim het mobieltje zo ver mogelijk uit elkaar te halen.

Batterij en simkaart er uit halen en minnimaal 8 uur in een bak rijst leggen. Klinkt raar, maar rijst trekt het vocht eruit.

Eerste hulp bij ongelukken bij een mobiele telefoonpatient: http://electronica.infonu.nl/telecom/29004-help-mijn-mobiele-telefoon-is-nat-geworden-wat-nu.html

Het zo ver mogelijk uit elkaar halen van je bb is een goed idee ! de bb heeft kleine tijd in het bad gelegen en als hij het kort voor de val nog gewoon deed dan hoef je niet bang te zijn dat er iets schadelijks in het bad achterblijft. Als je in bad lag en hij viel erin was je niets overkomen. een accu van een telefoon bezit zo'n kleine hoeveelheid energie dat het niet schadelijk is als je daarmee direct in aanraking zou komen (onwaarschijnlijk dat dit uberhaubt gebeurd). in het ergste geval knettert er iets in je telefoon door de kortsluiting die eventueel kan optreden maar heel veel telefoons overleven zelfs een goeie duik. Maak je geen zorgen dat je arm morgen licht gaat geven doordat je even met je handen in het water zat waar de bb ook in heeft gezeten ;) Ik hoop dat je bb het nog doet als hij helemaal weer droog is ! Saludos,

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100