Kan je polsslag invloed hebben op je horloge?

Ik heb al meerdere horloges gehad, maar ze gaan altijd achterlopen qua tijd. Als ik het horloge een paar dagen niet om heb, geeft die na verloop van tijd nog wel de juiste tijd aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10K

Antwoorden (3)

geen digitaal horloge neem ik aan? het lijkt mij logischer dat het komt door de beweging. ik denk niet dat de polsslag hiet invloed op heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wetenschappelijk gezien niet.
Het is een oud verhaal van vroeger. Als een horlogemaker een mechanisch uurwerk niet goed op tijd kon laten lopen, moest er toch een oorzaak zijn. Dan kan je beter tegen de drager zeggen "" het ligt waarschijnlijk aan uw polsslag"" i.p.v. "" ik heb uw horloge gerepareerd, maar ik krijg het niet goed"". Dan leg je het probleem/oorzaak bij de drager. Anders zou deze wel eens kunnen denken dat de horlogemaker zijn vak niet verstaat. Vroeger waren er natuurlijk ( en nu nog steeds ) horloges die lopen op beweging van de arm/pols. Dit werd veelal aangeduid als.. Loopt op de polsslag.
Mechanische horloge's zijn nou eenmaal minder nauwkeurig
Dan de huidige batterij uurwerken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat lijkt me onwaarschijnlijk
wel als je bijvoorbeeld bouwvakker bent en veel met hamers werkt ? of veel schokkende klappen op je polsen krijgt te verwerken.
en als je klokje een zelf opwind systeem heeft?
(niet digitaal)
capthavoc