Hoe autoriseer je je e-reader?

Ik word knettergek van m'n e-reader en de slechte uitleg daaromtrent. Dus nu probeer ik het in stapjes te begrijpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

eerst zal je Adobe Digital op je computer of laptop moeten zeten. als je dan boeken koopt bij bol punt com komen deze automatisch in dit programma terecht. door je e-reader aan de computer aan te sluiten kan je ze naar de e-reader kopieeren. maar dit wist je natuurlijk al. maar waar gaat het nu fout?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in het Adobe programma komt je e-reader in linker kolom te voorschijn onder "onlangs gelezen" te staan. door op het boek te klikken sleep je hem met je muis daar heen.
Je moet net doen alsof je ereader een externe harde schijf is.
Niets adobe digital.
Sleep in je verkenner de boeken naar de desbetreffende schijf.
Netzoals je een normaal bestand zou kopieren.
Adobe digital is niets meer dan een mooi programmatje om je boekjes keurig op een rijtje te zien.
Ik heb het zo met verschillende ebooks gedaan. Nooit problemen
Kan je je ebook niet vinden kijk dan in cofiguratiescherm bij hardware. Daar moet je hem sowieso kunnen toevoegen. En eerst aansluiten en dan je ereader aan zetten anders doet ie het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Autoriseren doe je met het programma Adobe Digital Editions. Autoriseren is nodig om met DRM-beveiligde ebooks te kunnen openen.

De volgende stappen moet je uitvoeren:

- online een Adobe ID aanmaken (goed onthouden!), zie bron 2
- Het programma Adobe Digital Editions downloaden en installeren, zie bron 3
- tijdens de installatie bij de vraag of je de computer wil autoriseren op 'ja' drukken (je net aangemaakte Adobe ID invullen)
- de e-reader aansluiten op de computer
- bij de vraag of je het leesapparaat wil autoriseren op 'ja'drukken

Ebooks zonder DRM-beveiliging kan je naar je e-reader slepen in Verkenner, op dezelfde manier als ware het een gewone externe schijf. Autoriseren is daarvoor niet eens nodig.

Ebooks met DRM-beveiliging (de meeste gekochte Nederlandstalige ebooks) zet je via Adobe Digital Editions op je e-reader. Je opent het boek dan met Adobe Digital Editions en verplaatst het via dit programma naar de e-reader.

Zie voor details en screenshots de stap-voor-stap handleiding van BuboBooks (vanaf stap 3).

Succes!