ik drink vaak caffeinevrije koffie,een vriendin vertelde me dat dat slechter is als gewone koffie,is dit waar?

volgens haar wordt er een chemisch middel in gebruikt en is het zelfs slecht voor je hart.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wikipedia geeft een compleet antwoord: "decafeïnisering"
Cryofiel
12 jaar geleden
Cafeïne is trouwens ook een chemisch middel.

Het beste antwoord

Er bestaat idd een onderzoek waaruit blijkt dat cafeïne vrije koffie het slechte cholesterol verhoogt, maar uit datzelfde onderzoek komt ook naar voren dat bij mensen met overgewicht juist het goede cholesterol toenam. En het gaat hier voor zover ik het kan vinden om éém onderzoek.
Zoals eigenlijk met alles, neem het met mate. Wissel cafeïne vrije koffie af met gewone koffie, dan zal het allemaal wel loslopen.