Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn computer herkend hardeschijf niet tijdens opstarten. Is hij stuk? [zie disciptie voor extra uitleg]

Ik heb 1 harde schijf, die in 2 volumes is opgedeeld door de vorige eigenaar, op het ene volume Windows 7, op het ander XP.
Nu wou ik die windows XP schijf formateren, en dat heb ik gedaan, al een hele tijd terug, niks mis mee, nu zag ik dat er nog iets van 1gb aan troep op zat (ik denk ten minste dan het troep is) Dus ik download een programmatje waarmee je schijven echt kunt formateren.
Dus ik formateer die schijf met de normale settings. Alles mooi en wel, nieuw formule aangemaakt. Ik zet mijn computer uit, geen errors, zet hem weer aan, en raad eens? Hij zegt dat hij geen schijven kan vinden.
Ik met mijn domme kop, tijdens het opstarten op "End" klikken, en naar de Tab Boot gaan, en wat kloten, erg dom dus. ik op save klikken, en toen liep het vast, een uur of wat later, nog steeds vast gelopen.
Ik dus de computer uitzetten, daarna ook de stroom, wat later weer aan doen, en nu krijg ik alleen maar een zwart scherm, en een zacht brommend geluid vanuit de computer...

Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
521

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

zet allereerst je bios weer op de standaard instellingen. Vermoedelijk was de foutmelding geen besturingssysteem gevonden?

Dan opstarten met een opstart cd, b.v. De installatie cd van windows 7. Hiermee kijken of je met de repairfunctie (fix mbr) de installatie kan herstellen, ik denk dat het mbr (opstartrecord van de hd) kapot is. Het kan ook zijn dat het programma wat je gebruikte ook partities verwijderd, dan is alles weg en moeizaam te herstellen. Kost veel tijd en dus geld.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het begin kon ik nog toegang tot ht BIOS krijgen, maar nu niet meer. Doordat ik zo dom was wat settings te bekijken en er eentje (onder het tab Boot) van disabled naar eentje met heel veel cijfers. En op opslaan te klikken, toen liep alles vast, en een paar uur later, had ik hem maar uit gezet. Toen ik hem weer aan deed, gaf de computer alleen een zwart scherm, en een brommend geluid. Oh en wat als de partities verwijderd zijn? Betekend dit dat mijn hardeschijf stuk is?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding