Hoe kan het dat er op een micro SD kaartje zoveel informatie kan staan, maar het toch zo klein is?

Of deze vraag gewoon "kort" beantwoord kan worden weet ik niet, want ik zie gewoon mijn mobiel liggen en ik vraag het me af. Er kan wel 2 gigabyte op terwijl op een gewone SD kaart, 10 keer zo groot, 8 GB kan bevatten.
Die van mij tenminste.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De geheugenchips in de geheugenkaarten zijn zo klein dat ze ook in een microsd kunnen passen. Overigens is er een grotere geheugen beschikbaar voor SD kaarten dan MicroSD kaarten. Je hebt ook microsd kaarten met 4,8,16,32 en 64 gb geheugen en dit is ook zo bij de normale SD kaarten. Bij de SD kaarten worden nu ook 128gb chips getest. Dus over een tijdje zouden deze ook mogelijk moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt sick 128 gb..