Hoe kan ik het beste een piano met de post versturen?

ik heb een P155 Yamaha (elektrische piano) gekocht via internet. 2 jaar geleden. Nu is er een toets kapot en het valt onder de garantie. Ik moet dan wel de piano (gratis) versturen via de post, naar Duitsland.

Hoe moet ik dit nu aanpakken? Ik heb de originele doos niet meer, maar wel bubbeltjes papier. Ik heb ook een sticker gekregen on de piano gratis op te sturen. Moet ik de piano ook zelf naar een postkantoor brengen of kunnen ze deze ook ophalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe groot is dat ding dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dimensions Width 52-1/2"
Height 5-1/2"
Depth 13-13/16"
Weight Weight 18.6kg (41 lbs.)
Een aardig bakbeest :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moest even lachen toen ik de vraag ( zonder toelichting) zag.
Kreeg een beeld van een vleugel met wat postzegels.......;)

Antwoorden (3)

Het antwoord zit besloten in de sticker die je hebt gekregen. Die is goed voor een bepaalde behandeling, bijvoorbeeld alleen het versturen, en zul jij 'm dus inderdaad moeten afleveren bij de transporteur.
Maar het kan ook een "bel en we komen het pakket halen" sticker zijn.
Jij zelf zult de deugdelijke verpakking voor het transport moeten verzorgen. Veel bubbels en daar stevig karton omheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je moet om te beginnen de piano zelf bezorgen bij een postagentschap. Misschien kunnen ze hem wel ophalen maar dan komen er zeker extra kosten bij.

Heel goed en stevig verpakken of in golfkarton of in bubbeltjespapier dan gewoon pakpapier en dan weer bubbeltjespapier of golfkarton.
Vervolgens goed rondom dichtplakken op alle naden met van die bruine heel brede plakband (waar ze dozen mee dicht plakken). Je zou eerst ook nog van karton een soort beschermhoeken kunnen vouwen die je eerst op de hoeken vastplakt.

Dan zou ik er ook nog opzetten in grote duidelijke blokletters : (zowel) in het Nederlands:
voorzichtig breekbaar als in het Duits:
vorsichtig bitte brüchig/zerbrechlich !!
12 jaar geleden
Een piano in plakjes en elk plakje in een enveloppe...
Post klinkt eerder naar brieven. Transporteur klinkt beter, bijv. Hermes, UPS, DHL, etc etc. Die kunnen ook pakketten ophalen. Soms zit er bij een reparatie een ophaal sticker. dan hoef je de transporteur enkel te bellen en halen zij het pakket op.

Wel fatsoenlijk inpakken!