Welke regels zijn er om zendamateur te worden en op welke banden kan gezonden worden?

De regels zijn veranderd geloof ik?
Je hoeft geloof ik geen morse meer te kennen en mag ook op andere banden zenden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gevonden. De nieuwe regels geven aan dat een F amateur ook op de 40 meter kan zenden. Een hele verbetering omdat daarmee in principe de hele wereld mee bereikt kan worden. Gegeven atmosferische omstandigheden. Wellicht tot eens nadenken over zo'n vergunning.

Er zijn Twee soorten vergunningen: de N-vergunning, de F-vergunning. De N-vergunning is de opstap voor de beginnende radiozendamateur, de F-vergunning biedt u de meeste ruimte voor radio-experimenten. Hieronder wordt ingegaan op de mogelijkheden die de vergunningen u bieden, vervolgens wordt ingegaan op de examens en de exameneisen.

volgens mij heeft niemand meer een radio

Helpt deze link je?

Bronnen:
http://www.ham-radio.nl/amateurworden.htm

De regels zijn aan het veranderen inderdaad. Wat de status daar nu van is kan ik niet zeggen, wellicht enkele echte zendamateurs hier aanwezig? "De N-vergunning wordt naar verwachting in de loop van 2006 uitgebreid met 3 HF-banden nl: 7.050 - 7.100 MHz (40 meter), 14.000 - 14.250 MHz (20 Mtr) en 28.000 - 29.700 MHz (10 Mtr)."

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100