Ik krijg mijn Vester semi akoestische westerngitaar niet aan de pruttel met versterker. Suggesties? aangezien ik geen batterij kan vinden.. :c

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Niet alle gitaren (ook semi akoestisch) hebben een batterij nodig, als het wel het geval is, moet je aan de achterzijde kijken, daar zit dan meestal een plaatje met enkele schroeven, deze moet je losschroeven dan kan je erbij. Dat blok batterijtje zal een 9volt exemplaar zijn, daar is maar een model van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit zekerweten geen batterij in / aan / gat om hem in te stoppen.
maar dan blijft de vraag wat het probleem kan zijn waarom hij niet werkt op de versterker.

Andere antwoorden (1)

Je hebt echt een batterij nodig om met een semi-akoestische gitaar via een versterker te spelen. Deze kun je gewoon in de winkel kopen, als je vraagt naar zo'n vierkante dikke batterij (zo deed ik het ook de eerste keer :P) begrijpen ze je wel.

De reden waarom je gitaar een batterij nodig heeft, is omdat hij anders geen signaal kan doorgeven. Zonder batterij doet hij dus niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had inderdaad al door dat er een batterij in moest, maar ik zie dus niet waar in de gitaar. ik zie 1 vierkant stalen blokje wat ook aan de volume knop gekoppelt zit, maar het lijkt te klein om er een batterij in de doen en ik krijg het ook niet los of open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh sorry, dan had ik de vraag verkeerd gelezen. Bij de meeste semi-akoestische gitaren heb je (als je uitgaat van een rechtshandige gitaar) links aan de zijkant onder andere regelaars voor volume en bass, daarnaast zou hij als het goed is moeten zitten. Ik ken het merk Vester niet, is er een mogelijkheid dat je er een paar foto's van kunt maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks anyway :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aan de buitenkant of aan de binnenkant? en over die foto's, ik ga even uitzoeken hoe dat moet :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de buitenkant zit het :P Heb je echt nergens een dingetje waar een soort van klepje over heen zit? En succes met die foto's :P Als ik het zie, zal ik het waarschijnlijk herkennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee helemaal niets. Er zitten aan de buitenkant alleen regelaars voor volume en bass, en een gat om de plug in te steken. En aan de binnenkant zie ik ook alleen maar onder de volumeknoppen een klein grijszilverig doosje van ongeveer 2 bij 2 bij 5 cm, daarvandaan lopen 2 draden waarvan er een naar het gat aan de onderkant gaat en de andere verdwijnt. Die lijkt vast te zitten aan het hout (gewoon zomaar - dat vonden ze leuk ofzo) daar waar je de snaren vastzet aan je gitaar. Dus aan de binnenkant zit eigenlijk ook niets waar uberhaupt een batterij in zou kunnen heb ik het idee. Oh mocht je er iets aan hebben (en zin hebben er verder naar te kijken) dit is het modelnummer: vdn 115n/pu.
En die foto kan hij niet uploaden ofzo. heel vreemd. moderne technieken...
thanks again :)