Kan ik en Subwoofer gewoon op de aux aansluiting van mijn versterker zetten?

kan dit?

Toegevoegd na 29 minuten:
srry foutje ik bedoelde de speaker uitgang XD

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
3.1K

Antwoorden (2)

Nee, aux is een INgang. Voor een subwoofer moet je een UITgang op je versterker kiezen. Dat kan vaak een gewone luidsprekeruitgang zijn, of een speciale (digitale) subwooferuitgang

Toegevoegd na 19 uur:
Ah, het hangt van de subwoofer af of je deze direct op een luidsprekeruitgang kunt aansluiten. De tulpingangen op de sub zijn alleen voor laag voltage signaal van bijvoorbeeld een subwooferuitgang op de versterker. Als er luidsprekerklemmen op zitten kun je deze wel direct op de ls uitgang zetten.

Welk met en type sub heb je?
paulus811
12 jaar geleden
Je hebt meerdere type subwoofers dus je moet even het type of merk opgeven
Er zijn ook speciale surround versterkers die een speciale subwoofer versterker in zich hebben, dus je moet ook even het type versterker wat je hebt opgeven om te weten of je een geschikte versterker hebt