Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij adviseren over de plaatsing van een bliksemstop? Heeft dit zin en waar zou je hem dan het beste kunnen plaatsen?

Ik zag onlangs dat deze te koop zijn o.a. bij Blokker maar omdat ik daar nooit eerder over heb gehoord ,vraag ik mij af in hoeverre zo'n stop enig nut heeft

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
895

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is maar een appendage waar ik ook cynisch over ben.Dat dingetje moet je tussen het elektrablok van je computer steken waar alle kabels in gaan.Als de bliksem in je meterkast slaat houdt die bliksemstop hem ook niet tegen.Bovendien al zou dit enig effect kunnen hebben als een kabelkast of telefoonleiding geraakt word is je pc en router ook kapot als die er op aangesloten staan..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het beste plek is de meterkast. Daar komt al het elektrisch gebeuren naar binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n bliksemstop helpt enkel als je een inslag in de buurt (en vooral niet te dichtbij) krijgt, zodat inductie pieken worden afgevangen. Een direct hit blijft een direct hit (en uit).

Om die pieken af te kunnen vangen, moet de stop tussen meterkast en de te beschermen apparatuur staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding