Uit welk jaar komt mijn moeders pfaff 90?

Helaas is mijn moeder een tijdje geleden overleden. Toen we het huis gingen opruimen vonden we een pfaff 90. Nu is mijn vraag uitwelk jaar komt deze naaimachine?

Weet jij het antwoord?

/2500

De oudste advertentie in een op internet te vinden krant dateert van 16 maart 1961. Gezien de tekst daarin gaat het om een nieuw model. Wij weten natuurlijk niet of jouw moeder ook meteen in dat jaar het toestel gekocht heeft of dat ze 'm bijvoorbeeld jaren later tweedehands heeft aangeschaft. Maar hij zal in elk geval uit de jaren zestig van de vorige eeuw stammen.

Toegevoegd op 13 juli 2020 21:43: afbeelding
Bronnen:
https://leiden.courant.nu/issue/LD/1961-03...

Mijn Pfaff 332 komt uit 1954. Ik heb de aankoopbon nog liggen. Het is een volautomaat van het oude soort. Met borduur-steken en alles erop en eraan. Loopt nog steeds als een zonnetje. Ik was13 jaar toen ik er op mocht naaien van mijn moeder. Zij was onhandig (ze had andere kwaliteiten). Sinds die tijd heb ik alles gemaakt wat maar mogelijk was, Voor zussen en later voor 4 kinderen. Nu maak ik poppen en poppenkleertjes voor mijn kleinkinderen. Deze machine is onverwoestbaar en onovertroffen. :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100