Waarom moet je op de weegschaal aangeven hoeveel je beweegt, hoe oud je bent, hoe lang je bent, en of je man of vrouw bent?

Ik heb een elektronische weegschaal die gewicht, vet, spieren en vocht meet. Daarbij moet je je leeftijd, lengte, fitheid en man/vrouw instellen.

Is dit alleen voor herkenning of wordt dit ook daadwerkelijk gebruikt bij het meten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een weegschaal kan alleen je gewicht meten. Je kan vervolgens op basis van je leeftijd en gewoontes een gok maken van de samenstelling van je lichaam. Dat is waarom je die gegevens moet invullen. Het is echter meer een schatting dan een meting, en kan er makkelijk grandioos naast zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je lang bent maf je zwaarder zijn,
Dat is belangrijke informatie bij het meten van het vet,
Ik kan alleen geen antwoord geven op leeftijd?