altijd eerst uit het stopkontakt

Toegevoegd na 45 seconden:
in het apparaat kan de snoer dan desgewenst blijven zitten omdat de stroom er dan vanaf is.

Toegevoegd na 1 minuut:
als er een aan/uit schakelaar op het apparaat zit
is het raadzaam deze eerst op de uitstand te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat maakt helemaal; niets uit, de stroom wordt in beide gevallen onderbroken.
Bij apparaten die veel stroom trekken is het raadzaam om eerst het apparaat uit te schakelen voordat je het snoer lostrekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst uit het stopcontact aangezien de elektriciteit dan sowieso word gestopt maar als je hem eerst uit het apparaat haalt kan er elektriciteit verloren gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Eleo,

tsja, als je twijfelt over de kwaliteit van de apparaatstekker, dan moet je die vervangen!! (wel eerst de stekker uit het stopcontact halen natuurlijk)
normaal gesproken maakt het niet uit wat je er als eerste uit trekt, stekker en apparaatstekker mogen in principe alleen onbelast, of met kleine belasting worden uitgetrokken
het zijn scheiders, geen lastschakelaars.
maar ja, over welke vermogens praten we hier eigenlijk?

gewoon trekken waar je het makkelijkst bij kan komen.
ik ga uit van standaard (dus onbeschadigde en veilige) spullen

groeten, Dré