Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn koptelefoon geeft mono geluid na reparatie

ik heb eergisteren mijn koptelefoon gerepareerd door er een nieuwe kabel aan te solderen alleen het rare is dat hij nu een mono geluid geeft over beide luidsprekers. ik hoor alleen de linker kant maar omdat ik de linker kant hoor aan beide kanten is het geen draadbreuk weet iemand wat het wel kan zijn?

Toegevoegd na 2 uur:
ok ik heb hem nu opnieuw gesoldeerd maar dit probleem blijft voordoen

Toegevoegd na 2 uur:
ps. als ik in de balans van windows de rechter uitschuif hoor ik alles nog en bij de linker niks meer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
905

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan 2 oorzaken hebben. De eerste is dat de signaaladers van de beide kanalen onderling contact maken, waardoor het linker- en rechtersignaal één mono-signaal wordt, of de nuldraad van de koptelefoon maakt geen contact.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wellicht de uiteinden niet goed gesoldeerd? Of je apparaat staat op een mono output ingesteld?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of, je hebt het verkeerd gesoldeerd.
of, er zit ergens kortsluiting. ( ik zou dit eerst eens door meten )
of, je output staat op mono.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe kan ik dat doormeten? de weerstand? en zo ja naar welke waarde moet ik dan kijken?
output hoe kan die op mono staan want het zit in de koptelefoon, ik heb het in met meerdere apparaten? en hoe verkeerd gesoldeerd? ik heb niet 2 kabels aan de linker kabel gesoldeerd

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding