Hoe kan ik bekijken wat voor DirectX versie mijn computer aankan?

Ik heb een dell Optiplex sx280 en ik heb hem vandaag opnieuw geinstalleerd met windows xp erop.
Maar nu ik een spel wil downloaden zie ik minimum requirements is o.a. DirectX 9.0B.
Ik heb geen PCI sloten op mijn Pc dus ik kan geen videokaart erin doen.
Hoe kan ik zien wat voor DirectX mijn pc aankan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

probeer deze gewoon,
die update de zaak gewoon tot de hoogste versie mogelijk
daarna kun je via
start
uitvoeren
dxdiag
enter
een test en versie nummer vinden
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx

Andere antwoorden (3)

Op windows 7 zit standaard DirectX 9. Op de Dell zit windows xp maar die kan makkelijk DirectX 9 aan aangezien windows 7 er wel op kan, DirectX zit zelfs bij de nieuwste spellen bijgeleverd. Jouw pc kan sowieso DirectX 9 aan maar dit zegt niks over de kwaliteit van de videokaart in verband met bijvoorbeeld een spel, omdat de nieuwste DirectX op vele pc's al standaard ondersteund wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows 7 heeft standaard directx 11, dit kan je zien door in Windows te zoeken naar dxdiag. Daar staat je versie van directx. De oude Windows 7 had wel directx 9 maar dat is nu al vernieuwd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Windows update doet zal alle software van XP, inclusief DirectX, worden geüpdatet naar de laatste versie. Met het programma dxdiag kun je de versie van DirectX op je PC zien.