heel kleine glasspinters in de afwasmachine,kan de machine daar kapot aan gaan?

Ik heb de glassplinters natuurlijk zo goed mogelijk verwijderd,en de zeef gereinigd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (2)

Ik zou drie keer goed spoelen zonder kleding in de machine. Grote kans dat alle splinters zijn verdwenen. En los van het feit of ze de machine beschadigen lijkt het mij ook niet prettig om kleding aan te trekken waar splinters in zitten.

Glas geleidt niet, dus risico op beschadiging van elektronica is er nauwelijks.
paulus811
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
oei, je hebt gelijk. Maar ook daarbij zou ik drie keer spoelen (maar dan zonder vaat). De splinters worden door het spoelwater afgevoerd.
Als het een afwasmachine is, kijk of er dan net voor de pomt ook nog splinters zitten. Die kunnen ooit zorgen dat de pomp vastloopt zodat het water niet wegspoeld. Restjes kun je eruit krijgen door met het schoepenradje van de pomp een stukje keukenspons mee te laten draaien als je het schoepje handmatig een keer ronddraait.