Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen met een nieuwe accu? (zie uitleg)

Mijn laptop geeft aan dat 'ie een nieuwe accu moet hebben. Nu heb ik op internet al een accu gezien voor €65,-. Maar nu vraag ik me af: Kan ik die accu gewoon kopen, de originele eruit halen en de nieuwe er in zetten? Of moet ik daarvoor naar een computerzaak? En wat verandert er eigenlijk als je een nieuwe accu hebt?

Toegevoegd na 12 minuten:
Wat ik vergeten was te zeggen: deze accu die ik gevonden had is compatible met mijn laptop (altans, volgens de site die 'm verkoopt).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
416

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als dat de dezelfde of een equivalent die gelijk is is met de huidige accu kan je die gewoon kopen en erin plaatsen.Onderaan de laptop zitten twee schuifjes die je moet uittrekken waardoor de de oude accu kan verwijderen.(zie anders even instructieboek van de laptop).Die nieuwe batterij moet je voor het gebruik even een nachtje op de lader houden,zodat deze goed doorlaad.Verder veranderd er eigenlijk niets.Je laptop is weer hetzelfde als dat je deze voor het eerst gebuikte met een lange accu tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan deze accu er gewoon inzetten, mits deze de juiste afmeting heeft. Controleer dus even of deze compatible is (Met andere woorden: Controleer dus of deze er in past.).

Wat er verandert is dat je langer zonder stroom kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding