Hoe krijg ik mn laptop weer aan?

Ik was zonet aan het msnen, twitteren en een filmpje op youtube, en ineens valt mn laptop uit, gebeurt nooit vaker, ik wil hem weer aandoen, gaat hin meteen weer uit.

Wat kan dit zijn? En hoe los ik het op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wel beeld had toen je hem weer aan zetten (waarnaar hij snel weer uit ging) is je laptop waarschijnlijk oververhit. Gewoon even laten koelen, net als gevolg een werkende laptop.
Amadea
12 jaar geleden
Misschien is de batterij leeg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Batterij is niet leeg, want hij hangt aan de lader, en oververhit lijkt me ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en oververhit lijkt me ook niet. Waaruit maak je op dat dat niet het geval is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat hij niet heet was, en niet aan het blazen was, dat doet hij normaal wel als hij heet word

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk te heet geworden door stofopbouw. Even de stofzuiger op de openingen zetten. Helpt dat niet, dan zal je hem moeten openschroeven om schoon te maken.
Helpt dat ook niet: dan heb je helaas te maken met slechte kwaliteit laptop-ontwerp. (Zoals videochip die te heet wordt.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk oververhit.
Als dit het is zou ik even je koel systeem nakijken en eventueel stof verwijderen...
Even laten afkoelen en dan kijken of hij aan gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, oververhitting door stof / kapotte koeling komt vaker voor bij oudere laptops. (met nieuwere laptops heb ik niet zo veel ervaring)
Stof verwijderen helpt inderdaad. Het kan ook zijn dat de ventilator van je videokaart kapot is. Daardoor kan deze filmpjes en spelletjes waarschijnlijk niet meer aan.