weet iemand misschien hoe ik een Honeywell Thermostaat aan sluit ? ik wil de oude vervangen deze heeft 2 draadjes. zie bijlage..

Toegevoegd na 5 minuten:
het is een Honeywell Chronotherm (CMT907G1003)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aangegeven type is bedoeld om aan te sluiten op een tweedraads systeem, je zou dus zonder probleem de thermostaat op de draden van de oude aan kunnen sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik begrijp dat van die 2 draden!! maar de Honeyweel heeft binnenin een aantal aansluitpunten, en nu weet ik niet welke ik moet gebruiken

Het beste antwoord

De twee draden sluit je aan op punten A en B.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit lijkt wel te kloppen, maar maakt het ook uit qua kleur? ( rood en blauw draadje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat maakt niet uit
bamibal
12 jaar geleden
Maakt inderdaad niet uit. Het gaat erom dat de draden door de thermostaat worden doorvebonden op het moment dat de ketel moet branden. Het maakt dus niet uit of rood op A of B zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien de draden gebruikt worden om over een contact te plaatsen hebben de kleuren geen belang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad zo dat deze thermostaat ook al heb je hem goed aangesloten , je hem ook nog moet programmeren , gewoonlijk hebben ze wel een fabrieksinstelling maar de datum en de tijd moet je zeker aanpassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties,
het klopt dat de 2 draadjes op A en B moeten worden aangesloten, alles werkt ook prima, alleen geeft ie wel aan "Interne fout"hier kan ik helemaal niks over vinden.?
bamibal
12 jaar geleden
Je kunt proberen de batterijen er even uit te halen. Als dat het probleem niet verhelpt, vrees ik het ergste....

Andere antwoorden (3)

Het aangegeven type is bedoeld om aan te sluiten op een tweedraads systeem, je zou dus zonder probleem de thermostaat op de draden van de oude aan kunnen sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er ook aan welke ketel je hebt.

Kijk op het aansluit tabel welke contactpunten je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oude thermostaat zal waarschijnlijk enkel de pomp bedienen , met uw nieuwe (zeer goede kwaliteits thermostaat) zijn er nog andere mogelijkheden en opgelet deze thermostaat heeft waarschijnlijk zijn eigen voeding nodig (batterijen of netspanning) indien het dan enkel moet dienen voor de pomp dan gebruik je het normaal open contact. Honeywell geeft altijd de verschillende mogelijkheden weer bij de aansluitschema's op één ervan vindt je wel het normaal open contact.