Kan je voor een gehoorapparaat ook een 1.5v batterij gebruiken ipv een 1.4v batterij die er eigenlijk in hoort?

De 1.5v batterijen zijn namelijk heel goedkoop te bestellen via een website, maar de lol gaat er natuurlijk snel vanaf als het gehoorapparaat er kapot door gaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zou het niet doen geeft problemen. Maar ik weet niet waar je je batterijen koopt. Maar kijk eens bij het kruidvat daar verkopen ze ook gehoor batterijen en die zijn echt niet zo duur.
12 jaar geleden
Niet doen! Sowieso geen batterijen aanschaffen bij een niet gespecialiseerde winkel. Ik had ooit batterijtjes van de Hema, maar buiten dat ze binnen vier dagen elke keer al leeg waren, duwde ze ook het batterijbakje van me toestel kapot doordat ze NET iets te groot waren, dat zag je niet eens en volgens de verpakking was het juiste maat. De batterijen via internet schijnen naar wat ik van familie en kenissen hoor nog veel slechtere kwaliteit te zijn. Ga gewoon naar een audicien of desnoods een opticien. Vergelijk prijzen, het wil best eens verschillen en er zijn vaak aanbiedingen. Maar als het goedkoop lijkt, zoals bij kruidvat/hema en internet, dan is het vaak ook te mooi om waar te zijn. Ze gaan veel sneller leeg dan gewone hoorapparaatbatterijen dus je moet vaker wisselen en uiteindelijk ben je dan duurder uit ;-) daarbij meegenomen dat ze je hele apparaatje stuk kunnen maken, zou ik het risico absoluut niet nemen. Nieuwe apparaten zijn een stuk duurder dan steeds goede batterijen...(Die als je de bonnetjes bewaart eventueel van de belastingaftrekbaar zijn als je boven een bepaald bedrag komt met medische dingen, wist je dat? Dus goed de bonnetjes bewaren)