als je brood continu als bewaarplaats op de magnetron zet, wordt dit dan in (kleine mate) bestraald ?

en stel het is een vrij goedkope magnetron ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een magnetron is goed afgeschermd. Dat moet ook wel want anders zou alles in de buurt van dat apparaat ook "gekookt" worden, inclusief jezelf.

Er kan mogelijk wel een minimale lekstraling zijn....maar een gewone gsm telefoon straalt ook energie uit in dezelfde stralings range als een magnetron. Derhalve zullen jouw GSM en de gsm points in de buurt op de daken je brood (en jezelf) meer bestralen dan die magnetron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u

Andere antwoorden (2)

nee want een magnetron heeft een coating die daarvoor beschermt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bedoelt voor het glas?,dat is geen coating maar een zeer dunne metalen plaat met gaatjes,deze gaatjes zijn zo klein dat de frekwentie van de straling hier niet door kan.
Het is de bedoeling dat er geen straling uit de magnetron komt als dezae in bedrijf is. Dus in principe zou dit effect vanuit de magnetron nagenoeg 0 moeten zijn. Echter, het brood wordt wel bestraald. Alles en iedereen staat continu onder invloed van straling. Al was het maar omdat we vaak in huizen wonen gebouwd uit beton.

Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Achtergrondstraling