Is het systeem van golflengten het zelfde als geluid?

Bij hoog geluid zijn er veel "waves"
Bij laag geluid zijn er weinig "waves"
zit het ook zo met golflengten?
dat je hoge golflentes hebt en lage?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je vraag verduidelijken. Wave=golf. Er bestaan vele golflengtes, licht, radio, tv, geluid, wifi enz.
Bij hoog geluid zijn niet veel waves, maar hoge frequenties en dat zijn lage golflengtes tov lage frequenties. Frequenties zijn de reciproke van golflengtes.
Lichtsnelheid : golflengte = frequentie
jc54
12 jaar geleden
@Evarist61; je kunt van een jongen van 11 jaar niet verwachten dat hij dezelfde kennis van natuurwetenschappen heeft als een man van 50.........
Even profiel raadplegen bij dergelijke vragen.

Het beste antwoord

De golflengte is omgekeerd evenredig met de frequentie: bij veel golven in korte tijd (hoog geluid) is de golflengte kort, bij weinig golven in dezelfde tijd (laag geluid) is de golflengte lang.
De golflengte is de afstand tussen twee opeenvolgende golftoppen.