er zijn zonnecollectoren geplaats op mijn dak,heeft het dan zin om tot2013 weer garantieprijs ecostroom en gas te nemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reyan, dit hoort niet onder deze catogorie. Dit hoort bij het onderdeel 'Elektronica'.

Antwoorden (3)

Ik zie niet meteen het verband van het een en het ander dat je vraagt...

Dat je een collector op je dak hebt, dat betekent dat je minder stroom of gas zult gaan onttrekken aan het openbare net... Dus als je logisch gezien te werk gaat, moet je de duurste stroom en gas nemen, en dan is je besparing maximaal... Maar dat is alleen logisch zo...

Het is altijd handig om zo goedkoop mogelijk je zaken in te kopen, maar dan wordt de tijd waarin je de investering terugverdiend hebt, wel langer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft wel zin áls je in dat contract ook de optie hebt om energie terug te leveren. Dan betaald de leverancier jou voor de stroom Egf jij over zou houden.in de winter wanneer er minder zon is heb je toch een goedkope levering op het moment dat je zelf niet genoeg aanmaakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Egf = die
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Reyan;

Stroom tegen een garantieprijs is los van het gebruik van zonnecollectoren altijd iets waar je jezelf heel goed over moet informeren. De pure KWH/kubieke meterprijs is namelijk maar een deel van je totale stroomrekening. Zaken als servicekosten, netwerkkosten of hoe de energiemaatschappij het ook mag noemen zullen ervoor zorgen dat je maandbedrag evengoed flink kan stijgen.