ben een homestudio aan het bouwen maar heb nog geen koptelefoon om zang op te nemen. Zanger(e)s(sen) wat heb ik nodig, half open open of gesloten?

Wil geen overspraak, maar ik wil mezelf wel horen terwijl ik zing, anders gaat het natuurlijk nergens heen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Gesloten en dan via de mengtafel je eigen zang terug op de koptelefoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad gesloten. Ik moest een keer een drumpartij inspelen met de elektronische versie van de muziek over de koptelefoon. Ze moesten tijdens het drummen de koptelefoon zo hard zetten dat dat geluid ook op de band kwam. Na inwisseling met een gesloten systeem hoorde ik de muziek veel harder en overstemde de drums de muziek niet zozeer. Plus dat het geluid in de koptelefoon blijft en niet de microfoons bereikt.
En bij zang is het inderdaad het geluid over de koptelefoon terugkoppelen.