Met een draadloze hoofdtelefoon kan je alles beluisteren wat je met een gewone hoofdtelefoon kan beluisteren, je hebt bij beide altijd wel extra apparatuur nodig zoals een een versterker en radio of cd speler of een laptop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je de vraag zo stelt lijkt het of je niet snapt wat een draadloze hoofdtelefoon is.

Toegevoegd na 3 minuten:
een een versterker :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Ik heb er inderdaad vrij weinig verstand van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeft niet, maar snap je het nu wel. Het is alleen maar zodat je geen draadje tussen je apparaat en je hoofdtelefoon hebt, het is geen apparaat met ingebouwde fm-ontvanger. Dit typende kijk even op google en vind ik natuurlijk draadloze hoofdtelefoon met ingebouwde fm-ontvangers. LOL. Ze bestaan dus wel maar als het er niet bij staat zit het er niet in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe dan ook, normaliter koop je een draadloze koptelefoon om deze aan te sluiten op je apparatuur, het nut van een fm-ontvanger erin ontgaat me.
Snuffel
12 jaar geleden
Helemaal duidelijk. Dank je wel.

Andere antwoorden (2)

De meeste tegenwoordige draadloze koptelefoons werken op één of twee vaste frequenties van 863,500 of 864,500 MHz.
Ze ontvangen een FM stereo signaal van de bijbehorende basiszender.
Alle geluidsbronnen die je op de basiszender aansluit kun je dus ontvangen, maar rechtstreeks een radiostation uit de omroep FM-band (87,5-108 MHz) kun je niet ontvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een draadloze hoofdtelefoon (headset) bestaat uit 2 onderdelen:
1. de zender (infrarood, bluetooth, of via radiosignalen, al naar gelang het type) die op de versterker moet worden aangesloten en
2. de hoofdtelefoon zelf, waarin de ontvanger zit (ook afhankelijk van het gebruikte transportmedium)

De zender van de set sluit je aan op de hoofdtelefoonaansluiting van je stereo set of wat voor apparaat dan ook wat geluid produceert.

De zender verzorgt dan het transport naar je headset waardoor je binnen een bepaalde afstand zonder hinder van lange draden je favoriete muziek kunt horen. Is dit een radio dan hoor je je radio.

Er zijn draadloze hoofdtelefoons in de handel die ook een eigen FM ontvangertje in de headset hebben en dus onafhankelijk van een aparte versterker toch FM radio kan weergeven.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als deze optie aanwezig is dan wordt dat bij de productinfo erbij vermeldt. Staat het er niet bij dan heeft de headset dat niet.