Al 3 jaar lang gaan mijn huishoudelijk app.kapot.Door specialisten nagekeken en niets gevonden. Zij kunnen mij niet helpen. En nu?

Afgelopen 3 jaar zijn bij mij thuis electr.apparaten stuk gegaan. bv oven, magnetron,afwasmachine,wasmachine,
tafelgril app.etc. Door Electriens een paar keer laten onderzoeken/doormeten. Zij kunnen geen verkeerde aansluiting vinden en 't ligt ook niet aan de hoeveelheid pieken en dalen. Zij kunnen me niet meer helpem. Heeft er iemand een idee waar dit elders aan kan liggen. Dit kost handen vol geld. bij aanschaf van nw app. als je weet dat deze ook weer stuk gaan!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Hoe oud waren die apparaten? Als ze allemaal rond dezelfde tijd gekocht zijn, kan het best dat ze toevallig allemaal aan het einde van hun verwachte levensduur zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat me raden ; Mediamarkt ?
Gewoon betere apparatuur kopen, en minder dingen met eem stekker er aan. Kan dde stoppenkast in je huis al die apparaten wel trekken ? Ook daar gat nog wel eens iets verkeerd. Een jaren '00-assortiment apparaten in een jaren'70 huis of ouder.....
bamibal
12 jaar geleden
@marleen: wat heeft mediamarkt hier in vredesnaam mee te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, vrijwel iedereen die ik hoor die iets bij de mediamarkt heeft gekocht, maakt niet uit wat - met stekker- hoor je een paar dagen / weken later dat ze er mee terug moeten. Echt opvallend vaak. Vandaar dat ik - los van het feit dat ik nooit zou overwegen er iets te kopen - meteen aan de mediamarkt moet denken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dat ook!!!! ook al alles door laten meten maar niets gevonden. vorige week begonnen ook de lampen op 2 slaapkamers fel te branden en nu doet bijna niets het meer boven . ook geen stopkontakten en er is geen stop gesprongen. heel vreemd dit !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cintajo
@channeke72 Op wat voor manier is er gemeten en hoe lang? Als er geen dataloggers zijn gebruikt voor een week dan was de meting zinloos.
Mocht dat wel het geval zijn geweest, zijn er echt geen bijzonderheden in de meetgegevens waar te nemen, momenten van overspanning?
Zijn er bedrijven in de directe omgeving? Wat doen ze daar?
Zijn er nog 'verdachte' schakelingen in huis? Ik was een keer bij iemand die een zware inductiemotor met een lichtdimmertje regelde. Dat is vragen om netproblemen...

Antwoorden (4)

Het lijkt mij inderdaad nogal veel wat er stuk gaat. Ik zou denken dat een goed elektrotechnisch bedrijf (of de energieleverancier) iets moet kunnen vinden. Mogelijk geen goede aarding (dit probleem heb ik zelf gehad). Misschien moeten ze een lagere termijn meting uitvoeren, dus geen momentopname, maar de dieken en dalen van een week achter elkaar.
De doorsnee elektricien (installateur) beschikt meestal niet over de geavanceerde meetmiddelen.
jc54
12 jaar geleden
KAN ID BIJ DE AARDING LIGGEN ! aarding zelf omleiden is mijn idee der over .
Gaat je radiotoestel of tafellamp nog bv ??
Deze werkt zonder aarding en blijft waarschijnlijk intact :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inductiespanningen moet je niet onderschatten. Die ontstaan bij het in (en ook uit) schakelen van (grote) machines. Schakelklokken die grote netten in en uitschakelen, liften, electrische motoren, etc etc. Daar zou je een netfilter voor kunnen gebruiken. Om klein te beginnen koop een fatsoenlijke stekkerdoos met overspanning- en piekfilter en kijk of de apparaten langer meegaan.

Laat evt. een meeting over meerdere dagen/weken uitvoeren om te kijken naar spanningspieken. Wat Basmeyer reeds schreef: geen motoren etc. met simpele dimmers dimmen.

En anders zit er niets anders op dan te verhuizen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord (+) Bij die stekkersdozen moet dan wel goed gekeken worden op maximale stroomsterkte welke ze mogen leveren. Voor een wasmachine moet dat gauw 16 ampere zijn.
Hoi,

Dit probleem heb ik nu al 5 jaar en nu hebben ze een kastje vanuit Enexis geplaatst, helaas maar voor een week. Nu maar hopen dat ze iets vinden.