Ik heb een ultrasone luchtbevochtiger. Kan ik aan het water etherische olie toevoegen of kan dat het apparaat beschadigen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

hoi lauwkikker,

etherische olie, wat is dat? een US luchtbevogtiger zal dit op dezelfde manier verspreiden als water.
olie blijft drijven, toch zal door de trillingen water en olie samen in de ruimte terecht komen.
natuurlijk is het een kwestie van uitproberen hoeveel olie het gewenste resultaat zal geven.
het apparaat zal er niet kapot van gaan.

de trillingen worden door een piëzo kristal opgewekt.
dit kristal zit waterdicht verpakt, dus geen probleem.

je zal het apparaat wel vaker schoon moeten maken, want ik vermoed dat er vaste delen in de olie zitten, (het etheri, van de olie) hoe dat uitpakt weet ik niet.

het apparaat gaat er niet kapot van.
veel plezier, groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die olie drijft op het water, en zal daarom heel snel door de ultrasoon antenne in de lucht worden gebracht. Ik vermoed daarom dat je apparaat er geen moeite mee heeft, maar het effect niet zoals je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want bij ultrasoon trillen wordt de energie doorgegeven naar het oppervlak, waar vervolgens kleine waterdruppeltjes of olie worden vrijgemaakt. Dat is juist de truuc, zodat niet het hele bad warm gemaakt hoeft te worden.