Als je een jack-adapter gebruikt, verwaarloosd dat de kwaliteit van het geluid?

En wat is trouwens een jack-plug? Van 3.5mm en 6.3mm?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

De headphone jack van microfoon, of luidsprekers hebben geen digitaal geluid. Met bijv USB, blijft je media wel digitaal en is in veel betere kwaliteit. Dus het antwoord op je vraag is Ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke stekker verbinding zal de kwaliteit van het geluid nadelig beïnvloeden, hoe minimaal ook.

http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1T4ADFA_nlNL430NL431&q=jack+plug&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1344&bih=612&sei=EjS8Tr7aAoGWOpmA9dIB
jc54
12 jaar geleden
Een verloopadapter van jack 3,5 mm naar jack 6,25 mm zal geen hoorbaar kwaliteitsverlies geven bij een koptelefoon die je op de analoge uitgang van een iPod of een dergelijk apparaat aansluit.
De extra weerstand die een normale adapter toevoegt aan de verbinding tussen versterker en koptelefoon is slechts een paar promille van de impedantie van de koptelefoon. (meestal 32 ohm)
De dempingsfactor zal dus ook maar nauwelijks toenemen, beslist onhoorbaar en praktisch onmeetbaar.
Alleen als de aansluiting ernstig geoxideerd is zou je wat kraakstoring kunnen krijgen als er vocht bij komt.